Informace pro pacienty
GDPR – informace pro pacienty
Vážení pacienti,
Dovolte nám Vás informovat, že veškeré údaje, které zjišťujeme při poskytování našich služeb vycházejí ze zákonného důvodu. Jsou potřebné k adekvátnímu poskytování zdravotní péče.
Písemná dokumentace je uložena v zamykatelných kartotékách. Vstup do místnosti není volně dostupný. Přístup k dokumentaci mají jen určení zdravotničtí pracovníci.
Součástí složky jsou veškeré dokumenty, které vznikly při poskytování služeb či byly zdravotnickému zařízení předány pacientem či spolupracující organizací.
Písemná dokumentace je skartována v souladu se zákonnou normou a skartačním řádem. V případě dokumentace vzniklé při léčbě duševních poruch je ke skartaci dokumentace navrhována po 10 letech od poskytnutí posledního úkonu ( počítá se od 1.1. následujícího roku ). V případě ochranné léčby je pak lhůta 30 let.
Elektronická dokumentace je vedena na zabezpečených počítačích ( heslo do počítače, další heslo do vlastního programu, které vlastní jen určené osoby). Elektronická dokumentace má v tuto chvíli podpůrný charakter a je zde jen část dat.
Ve většině případů je při komunikaci možné identifikovat pacienta po hlase. Přesto je zavedeno heslo pro komunikaci po telefonu: při vstupu do služeb se Vás zdravotnický pracovník dotáže na heslo, které bude sloužit Vaší komunikaci se zdravotnickým pracovníkem ve chvíli, kdy nelze ověřit Vaši totožnost osobně. Heslo si, prosím, pamatujte.
Pokud komunikujete se zdravotnickými pracovníky po e-mailu či např. žádáte zaslat zprávu e-mailem , berete na sebe bezpečnostní riziko. V zařízení preferujeme zasílání zpráv přes spisovou službu ( datovou schránku ), doporučenou poštou či v krajním případě zaheslovaným e-mailem.
Pokud byste někdy měli pocit, že jste viděli situaci, která je pro ochranu Vašich osobních dat riziková, neváhejte nám to sdělit.
Informace o zpracování osobních údajů naleznete na odkazu https://www.soltrutnov.cz/gdpr.html
MUDr. Zuzana Kozáková
Stížnosti
Vážení pacienti,
velmi nás mrzí každý případ, kdy nejste spokojeni s poskytnutými službami. Naším cílem je poskytovat kvalitní zdravotní služby.
Pokud chcete podat stížnost, vezměte prosím na vědomí, že s ústně předanou stížnost nelze kvalitně pracovat. Při podání stížnosti postupujte, prosím, dle níže uvedeného postupu.
Postup při vyřizování stížností při poskytování zdravotních služeb
Právo občana na uplatnění stížnosti při poskytování zdravotních služeb upravuje § 93 odst. 4 písm. b) zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách.
I. Základní informace pro podání
Stížnost proti postupu Sdružení ozdravoven a léčeben okresu Trutnov (SOL), Procházkova 818, Trutnov při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím může podat:
- pacient
- zákonný zástupce pacienta
- osoba blízká pacientovi v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel
- osoba zmocněná pacientem
Stěžovatel může podat stížnost písemně nebo osobně.
a) písemné podání stížnosti
1) dopisem doručeným na adresu Sdružení ozdravoven a léčeben okresu Trutnov, podatelna, Procházkova 818, 541 01 Trutnov
2) elektronickou formou prostřednictvím datové schránky ID qb7k7nk nebo e-mailem opatřeným ověřeným elektronickým podpisem na adresu podatelna@soltrutnov.cz .
3) předáním písemné stížnosti na podatelně, Procházkova 818, 541 01 Trutnov v pracovní dny od 8:00 do 10:00 hodin
Písemně podaná stížnost musí obsahovat:
- jméno a příjmení stěžovatele
- adresu stěžovatele (poštovní doručovací adresa, na kterou má být stěžovateli doručeno vyrozumění o vyřízení stížnosti), vhodné je uvést telefonický kontakt
- vlastnoruční podpis stěžovatele
- jméno, příjmení a adresu pacienta, pokud je pacient odlišný od stěžovatele je nutné stížnost doložit úředně ověřenou plnou mocí pacienta nebo dokladem o zdravotním stavu pacienta, ze kterého je zřejmé, že stížnost nemůže podat sám
- vylíčení podstatných skutečností, které jsou podnětem ke stížnosti, včetně uvedení jmen osob nebo pracovišť, kterých se stížnost týká.
- stížnost je nutné podepsat, je-li podána poštou
b) osobní (ústní) podání stížnosti
stížnost lze podat i ústně na podatelně Sdružení ozdravoven a léčeben okresu Trutnov, Procházkova 818, Trutnov v době od 8.00 hod. do 10.00 hod. O stížnosti bude proveden písemný záznam, který musí stěžovatel podepsat a jehož jedno vyhotovení mu bude předáno.
c) Anonymní stížnosti, stížnosti podané telefonicky a stížnosti podané ústně bez sepisu příslušného písemného záznamu se nevyřizují.
II. Lhůta pro vyřízení stížnosti
Stížnosti jsou vyřizovány ve lhůtě 30 dnů ode dne jejich obdržení. Lhůta pro vyřízení stížnosti může být odůvodněně prodloužena o dalších 30 dnů, přičemž o jejím prodloužení je stěžovatel informován. Pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, navrhne poskytovatel stěžovateli ústní projednání stížnosti. Stížnost je považována za vyřízenou poskytnutím odpovědi příslušnému stěžovateli.
Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb: Krajský úřad Královéhradeckého kraje. Ve stížnosti zároveň stěžovatel uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.